Hoe zet je LinkedIn in voor jouw bedrijf?

LinkedIn is een krachtige tool, en het platform waar je momenteel met goede, organische posts een groot bereik kan creeëren. In tegen stelling tot Facebook en Instagram, waar je door het constant veranderderende logoritme, erg hard moet werken om zichtbaar te zijn voor je volgers.

Op LinkedIn kun je jouw doelgroep dus een stuk makkelijker bereiken. Maar, hoe doe je dit dan? Een aantal tips om LinkedIn in te zetten voor jouw bedrijf.

De kracht van LinkedIn zorgde voor veel nieuwe aanmeldingen voor ons Pitch Event, doordat dit bericht een groot organisch bereik kreeg

Zorg voor een volledig en specifiek ingevuld LinkedIn profiel

Zorg dat je alle stappen voor het invullen van jouw LinkedIn profiel hebt doorlopen. Dit houdt in een aansprekende intro tekst waar jouw persoonlijkheid en onderscheidend vermogen naar voren komt, bijvoorbeeld door jouw missie te delen. Wees specifiek, waar wil jij op gevonden worden? Check ‘vermeldingen in zoekopdracht’ om uit te vinden met welke zoekwoorden andere LinkedIn-users op jouw profiel terrecht komen. Klopt dit met wat je wil uitstralen? Zo niet, finetune je profiel dan net zolang tot dat de zoekwoorden naar boven komen waar je op gevonden wilt worden.

Kennis delen is kracht

LinkedIn draait om het delen van kennis. Kennis laten zien dat je expert bent binnen een bepaald gebied. Probeer met jouw content waarde toe te voegen. De boodschap moet niet commercieel zijn, het delen van kennis en het verkrijgen van een expert-status levert op lange termijn vanzelf nieuwe klanten op.

Wees niet alleen aanwezig door het delen van eigen content, maar vooral door te luisteren

Veel ondernemers vergeten om naast het delen van content, ook actief te luisteren. Dit houdt in dat je niet alleen zelf content plaatst, maar ook reageert op content van andere ondernemers. Dit werkt beter om je netwerk uit te bouwen, dan alleen zelf posts te plaatsen.

Heb jij iets gehad aan bovenstaande tips? Ik ben erg benieuwd! Voeg mij toe op LinkedIn, ik volg je graag!

Author: Milou Knierim

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *